Speciální operace jsou nadstandardní formou rozhlasové komunikace. Zahrnují všechny formy reklamní a PR prezentace klienta mimo klasický reklamní spot nebo v některých případech i v reklamním bloku na specifických pozicích. Jedná se o reklamu a PR umístěné na exkluzivních pozicích v programu rádia. Posluchači tak vnímají klienta jako partnera oblíbeného programového prvku rádia a mohou si tak vytvořit silnější asociaci s jeho produktem či službou.
Rock Radio, jedno z nejpopulárnějších rádií pro milovníky rockové hudby, nedávno završilo vzrušující dopolední soutěž, kterou vede charismatický moderátor Kamil Dráb. Šlo o tematické spojení s klientem Stavmat Stavebniny a trefnou výhrou výhrou v podobě aku vrtačky. Moderátor soutěže, Kamil Dráb, se k události vyjádřil s nadšením: "Soutěž se Stavebniny Stavmat patřila k tomu nejatraktivnějšímu, co jsme na Rock Radiu rozdávali. Mezi různými lístky na koncerty, cédéčky a dalšími tradičními dárky, to byla pro posluchače příjemná změna a zároveň i velmi žádaná. Do cílovky posluchačů Rock Radia patří spousta řemeslníků a kutilů, kteří takový prezent s nadšením ocení, včetně ostatních v tomto smyslu pasivních posluchačů. I ti, kteří sice nejsou součástí jmenovaných skupin, naleznou v atraktivních věcech tohoto typu skvělou možnost udělat blízkým radost praktickým dárkem."
Spolupráce s Stavmat Stavebniny byla pro Rock Radio dalším úspěšným krokem ve vytváření atraktivních akcí pro své posluchače. Tato soutěž potvrdila, že inovativní přístup a praktické ceny skvěle rezonují s posluchači, a to překračuje hranice žánru rockové hudby. Rock Radio se těší na další spolupráci s obchodními partnery a věří, že tato soutěž byla jen začátkem nové série atraktivních akcí pro posluchače.
Informační servis, který přináší nejžádanější informace. Klientský spot v délce 10sec je umístěn u servisu v nejposlouchanější části vysílání – na vrcholu hodiny (u počasí, časomíry, nebo dopravy).
Emotivní a posluchačsky atraktivní forma komunikace klienta. Princip a mechanika soutěží je volena dle komunikačních cílů klienta a formátu rádia. Soutěž je podpořena anoncemi/promospoty. V rámci soutěžního kola moderátor představí produkty či služby klienta (zhruba 2 věty). Prezentaci klienta je možné umístit i v rámci soutěžních otázek a v možnostech odpovědí, záleží na typu a formátu zvoleného rádia.
Pořad klienta je exkluzivně umístěný v programu rádia mimo reklamní bloky. Délka 30 nebo 60sec. Je možné volit mezi délkou pořadu, buď 30sec, 60sec, nebo 90sec. Široké možnosti zpracování - možnost využít k různým komunikačním cílům (podpora znalosti, podpora image, diferenciace produktů či služeb, rozhovory apod.).
Sdělení klienta podávané přirozenou formou a stylem, který posluchači očekávají a je jim blízký. Prezentace klientského sdělení přímo z úst moderátorů. Unikátní a autentické sdílení informací o klientovi, posluchači vnímají sdělení moderátorů pozitivně.
Reportérské vstupy do vysílání rádia z místa akce klienta. V rámci 60 - 90sec (dle možností rádia) reportérského vstupu je představen klient a popis akce na místě. Každý vstup bývá zakončen výzvou k návštěvě akce.
Výjezd radiohlídky na frekventované místo (ozvučené auto se spotem klienta, hostesky). Možnost samplingu letáků a soutěží pro posluchače a příchozí na stanoviště. Z místa jsou realizovány reportérské vstupy do vysílání s představením klienta a jeho služeb, akce a pozvánka k návštěvě. Street-Call Promotion je možné podpořit anoncemi a promospoty.
Intenzivní komunikace klienta v rámci 1 časového pásma tzv. daypartu. 10sec klientský spot je umístěn několikrát denně v průběhu 1 vybrané části dne (ranní show, odpolední/dopolední vysílání, pravidelné pořady apod.). Ideální pro cílení na přednákupní chování posluchačů.
Spojení klienta s masově sledovanými sportovními událostmi (např. Olympijské hry, Mistrovství světa apod.), tzv. sportovní speciál. Jedná se o 10sec klientské spoty u sportovního servisu z konané akce.
Klient se stává partnerem radiového promotion, které má dlouhodobě největší programovou podporu ve vysílání a je velmi intenzivně vnímáno posluchači. Součástí může být i off-air prezentace klientů na akcích rádií (koncerty, festivaly, rádiové akce apod.)