Rádio Blaník změnilo strategii na sociálních sítích. Oslovuje komunitu pejskařů
Rádio Blaník ze skupiny Media Bohemia proniklo do komunity pejskařů a výrazně navyšuje svůj dosah na sociálních sítích díky spojení se značkou Gump – pes, který naučil lidi žít. Společně připravují projekt S Gumpem na Blaník. Rádio Blaník také změnilo celkovou strategii komunikace na sociálních sítích. Aktuálně tak sociální sítě stanice vykazují dvojnásobný nárůst dosahu i engagement rate indexu.
Od cca poloviny května došlo na sociálních sítích Rádia Blaník k výraznějšímu posunu komunikace směrem k posluchačským komunitám. První skupinou, na kterou se Rádio Blaník aktuálně zaměřuje, jsou pejskaři. Z tohoto důvodu stanice navázala spolupráci se značkou Gump – pes, který naučil lidi žít, a současně také začala pomáhat psím útulkům napříč Českou republikou. Na svých sociálních sítích Rádio Blaník aktuálně každý týden zveřejní příběh jednoho opuštěného pejska a pomáhá mu hledat domov. „Do podpory na sociálních sítích jsme připojili ještě jednu výzvu v malování kamínků a oslovujeme komunitu lidí, kteří se kamínkování věnují. Ti mohou získat hezkou cenu, když nám do rádia zašlou kamínek s motivem Gumpa nebo symbolem našeho blanického sluníčka,“ říká Petr Uchytil, šéf produktu a marketingu Media Bohemia a dodává: „Spolu s tvůrcem Gumpa, Filipem Rožkem, jsme se také rozhodli uspořádat největší rodinné setkání pejskařů v republice. Akce s názvem S Gumpem na Blaník se uskuteční 10. září a spolu s koncertem v Ostravě bude naší nejvýraznější eventovou aktivitou podzimu.“
„Na tomto velkolepém setkání se bude také natáčet největší scéna z filmu GUMP JSME DVOJKA, do které by se měli vejít všichni, kdo na Blaník ten den přijedou. Tak se v ní v kině třeba později najdou a budou hrát po boku našeho Gumpa, Richarda Krajča, Štěpána Kozuba nebo Vici Kerekes,“ říká Filip Rožek, autor knihy Gump – pes, který naučil lidi žít a scénárista a producent prvního i druhého dílu filmu.
Výborné výsledky nové strategie Rádia Blaník na soc. sítíchZ interních údajů Media Bohemia lze aktuálně po 14denní kampani vyčíst, že dosah i počty sdílení příspěvků v komunitě pejskařů neustále rostou. „Za poslední dva týdny jsme dokázali navýšit organický dosah více než dvojnásobně. Jsme rádi, že se nám podařilo proniknout do komunity pejskařů jako prvnímu z rádií a od daného si slibujeme maximální výtěžnost a zároveň i navýšení počtu našich fanoušků a followerů. Věříme, že toto bude i pozitivní věc směrem k obchodním možnostem a příležitostem, jak efektivněji využít sílu našich sociálních sítí,“ vysvětluje Martina Bartl, která je za sociální sítě skupiny Media Bohemia zodpovědná.
Změna strategie Rádia Blaník na sociálních sítích
Kromě cílení na komunity jako takové se Rádio Blaník zaměřilo i na propojení on-air a social obsahu. Na sociálních sítích navýšila stanice poutání na aktuální pořady rádia, aktuální dění v rádiu i život moderátorů mimo rádio. Rádio Blaník také zdvojnásobilo počet příspěvků, které jsou uveřejňovány formou stories a reels postů. „Díky těmto změnám jsme zaznamenali na obou našich sociálních sítích (Facebook, Instagram) více než dvojnásobnou hodnotu ukazatele engagement rate. Jen na Instagramu jsme dokázali za poslední tři týdny celkem oslovit 60.200 uživatelů. Jedná se o kombinaci organického i virálního šíření. Díky tomu jsme byli schopni dostat se i za „hranice“ našich běžných fanoušků“, říká ke změně komunikace Martina Bartl.