Nová metodika hybridního měření poslechovosti Radioprojekt potvrzuje, že rádia Radiohouse mají mnohem více posluchačů - Radiohouse

Nová metodika hybridního měření poslechovosti Radioprojekt potvrzuje, že rádia Radiohouse mají mnohem více posluchačů

Dnes 9.4.2025 byla oficiálně představena nová metodika měření poslechovosti rádií. Hybridní model Radioprojektu přináší vyšší přesnost dat a podtrhuje sílu stanic Rádia Blaník, sítě Hitrádií, Fajn rádia a Rock rádia i řady zastupovaných stanic. Zavedení této metodiky znamená významný posun v pochopení chování rozhlasových posluchačů. Kombinuje deklarativní data z výzkumu CATI s pasivním elektronickým měřením technologií adMeter, čímž výrazně zpřesňuje výstupy poslechovosti – zejména v průběhu dne, u týdenního dosahu a přidává i měsíční či delší dosahy.

Silnější data, silnější pozice

Nová metodika výrazně posílila postavení rádií zastupovaných společností Radiohouse v rámci trhu i vůči ostatním mediatypům. Data nyní věrněji odrážejí reálné poslechové návyky, které dříve zůstávaly skryty.

Stanice Týdenní dosah Měsíční dosah Kvartální dosah
Rádio Blaník 2,029 mil. 4,151 mil. 6,145 mil.
Hitrádio Total 1,751 mil. 3,843 mil. 6,025 mil.
Fajn rádio 457 tis. 2,265 mil. 3,725 mil.
Rock rádio 714 tis. 2,289 mil. 3,416 mil.
Radiohouse Total 4,642 mil. 7,219 mil. 8,516 mil.

Zdroj: SKMO, Radioprojekt, Q3-Q4 2024, c.s. všichni, 12-84let

Měření v reálném čase

Inovace představené v novém Radioprojektu navíc umožní sledování odloženého poslechu (timeshift) u částí vysílání, reálnou délku poslechu v sekundách, přesnější analýzu chování posluchačů v konkrétních časech, reálné přepínání mezi stanicemi vč překryvů poslechovosti jednotlivých stanic. Zadavatelé průzkumu z celého rozhlasového trhu, mediální agentury i realizátoři se navíc shodli, že stávající stav měření je jen začátek a podpoří jeho dalšího rozvoj.

Nová úroveň detailu o denním i dlouhodobém poslechovém chování přináší benefity nejen pro program rádií, ale hlavně pro inzerenty. Ti díky hybridním datům mohou své kampaně plánovat a vyhodnocovat s mnohem vyšší přesností.

Štěpán Ryska, jednatel Radiohouse, k tomu uvedl: „Tuto změnu velmi vítáme. Přesnější měření je důležité nejen pro nás, ale především pro naše klienty – ti získají ještě lepší přehled o efektivitě svých kampaní a silné argumenty pro investice do rádia jako mediatypu.“

„Nová data přesněji odrážejí rozšířené způsoby poslechu, napříč regiony i platformami. Ukazují realitu tak, jak jsme jí při pouhém dotazování lidí nebyli schopní zachytit ani na úrovni dne ani dlouhých období. Posouvají rádio jako komunikační nástroj na úplně novou úroveň i v celoevropském srovnání“ dodává Petr Uchytil, marketingový ředitel Radiohouse.