Rádio Blaník opět posílilo v podílu na trhu a je v tomto ukazateli nejposlouchanějším českým rádiem. Meziročně si polepšila všechna rádia ze skupiny Media Bohemia
Rádio Blaník, které je dlouhodobě komerční jedničkou v podílu na trhu, dle nových dat Radioprojektu opět v tomto ukazateli posílilo a nyní přeskočilo i veřejnoprávní Český rozhlas. Zatímco vloni byl jeho podíl na trhu 10,5 %, letos zaujímá tržní share 11,4 %. Meziročně si v Radioprojektu polepšila i další rádia ze skupiny Media Bohemia, zejména pak Fajn rádio a Rock rádio. Zastupitelství Radiohouse nadále patří ke klíčovým hráčům na poli prodeje rozhlasové reklamy a zaujímá podíl 28,6 % trhu s rádiovou reklamou a denně osloví více než 1,7 milionů posluchačů a týdně dokonce více než 3,3 milionů posluchačů.
„Na tyto výsledky jsme velmi čekali. Rádio Blaník si polepšilo ve všech ukazatelích. Léto navíc patří rádiu a u Blaníku to platí dvojnásob. Celý náš tým se velmi snažil nabídnout posluchačům nejlepší mix českých písniček a pohody nejen v éteru, ale i na akcích napříč ČR,“ říká Petr Uchytil, ředitel marketingu a produktu Media Bohemia a dodává: „Pro příští rok ještě častěji pojedeme přímo za posluchači, doslova od Aše až po Třinec. Posílíme týmy krajánků, budeme se potkávat na regionálních poutích Rádia Blaník a na festivalech. K tomu nás čeká oslava 25. narozenin Rádia Blaník, které značka odstartuje velkolepým koncertem na Konopišti, kde chystáme řadu překvapení.“
Rádio Blaník
Rádio Blaník dlouhodobě drží vedoucí pozici v podílu na trhu soukromých rozhlasových celoplošných stanic, tentokrát si ale výrazně polepšilo i meziročně a zaujímá nyní share 11,4 % (oproti loňským 10,5 %). V ukazateli týdenní i denní poslechovosti stanice vykázala oproti poslednímu měření Radioprojektu růst a týdně si jí naladí téměř 1,3 milionů posluchačů, denně pak 626 tisíc posluchačů. Meziročně je stanice na podobných číslech.
Hitrádia
Hitrádia udržují svou stabilní pozici a jsou nejposlouchanějším nadregionální stanicí v osmi krajích. Ačkoliv jim mírně poklesl tržní podíl, který je aktuálně na úrovni 6 %, tak meziročně Hitrádia posílila ve všech dalších ukazatelích. Vzrostla jak týdenní poslechovost z 925 tisíc na 934 tisíc posluchačů, tak denní poslechovost z 405 tisíc posluchačů na 446 tisíc posluchačů. Nejlépe si ze stanic sítě stojí Hitrádio Orion, které si denně naladí 119 tis. a týdně 249 tis. posluchačů.
Rock rádio
Rock rádio již několik měření po sobě vykazuje růst. Posiluje významně v ukazateli týdenní poslechovosti, kde si jej aktuálně naladí 476 tisíc posluchačů (ve stejném období vloni to bylo 411 tisíc posluchačů). Denní poslechovost pak meziročně vzrostla ze 190 tisíc posluchačů dokonce na 217 tisíc posluchačů. Stanice rovněž zvýšila svůj podíl na trhu a aktuálně zaujímá share 3,7 %.
Fajn rádio
Denní poslechovost i týdenní poslechovost Fajn rádia v meziročním srovnání výrazně narostla. Rádio si nyní týdně naladí dokonce 339 tisíc posluchačů (ve stejném období vloni to bylo pouze 291 tisíc posluchačů), denně pak 156 tisíc (ve stejném období vloni 131 tisíc posluchačů). Stanici meziročně vzrostl také tržní podíl z 1,4 % na 1,6 %.